21 april 2010

Förr i tiden


Manfred glider runt på stan i den här tröjan. Jag är en härmapa så inspiration fick jag av riotyarn och den tröja med sjalkrage som hon har stickat till sin son. Mönstret kommer från Sticka och virka nr 9 utgiven av Semic förlag, tyvärr står inget tryckår men av bilderna att döma skulle jag tippa att boken är från tidigt åttital. Mönstret var för en treåring, och okej, jag stickade med ett halvt nummer mindre stickor än vad som stod men nog tusan måste treåringarna förr i tiden vara yttepyttesmå. Min son må ligga över medelkurvan, men inte mycket, han är knappt sex månader. Jag som trodde att det skulle bli en hyllvärmare ett tag men icke, passar perfekt just nu i alla fall.

/Gudrun

1 kommentar:

  1. Oj, måtten för de treåringarna var inte stora! Tokfin tröja, kragen är underbar!! Du med för den delen ;-)

    Vart hittade du det där fiffiga bokmärket? Hamnade högt upp på min måste-ha-lista.

    SvaraRadera