29 april 2011

Nåt nytt - Something New

Peppar på garn som jag fått av Gunilla som en sen födelsedagspresent (alltså då menar jag en födelsedag för några år sen, inte 30-årsdan). Tack Gunilla och tack Drops för att ni har rea nu. Har nog bestämt mig för vad det ska bli men måste bli klar med några andra projekt först innan jag får ge mig i kast med nåt nytt.

Got some yarn from my sister as a late birthday present.


Har tagit en liten paus i stickandet av min Tyrolean, jag blev lite less på mucherna, men det kommer bli snyggt. För att känna mig duktig och bli klar med nåt snabbt så håller jag på med en seglar-olle till Manne (om storleken passar). Mönstret är från Sticka till Småtting av Camilla Skorup, och stickas i halvpatent, men jag måste säga att den beskrivning av halvpatent som står i boken inte alls överensstämmer med Drops instruktionsvideo för hur man gör (vilken jag var tvungen att rådfråga när resultatet inte alls blev som på bilden i boken). Dåligt, dåligt.

I'm knitting on a sweater to Manne in shakers rib.

Gudrun

1 kommentar:

  1. Dåligt! Fel i mönster är så irriterande, i och för sig har jag mest haft problem med Drops mönster. Snart ska här reahamstras som efter speedvideon kommer stickas upp så fort så fort.

    (Manfred är fanstastiskt söt som påskkärring)

    SvaraRadera