21 mars 2011

En ros är en ros - A rose is a rose

Känner mig inte särskilt broderi-inspirerad. Jag inbillar mig att det är min grej, men när det kommer till kritan så sitter jag hellre och stickar. Kanske är det på grund av att valda broderi har en alldeles för tjock tråd som jag måste vålda igenom tyget. Då blir det ju bara tradigt. Tanken är att det ska bli ett nålbrev, om jag tar mig till broderi-cafét på Stories (på plattan kl. 18 på torsdag) i veckan så blir det nog nåt gjort i alla fall. När jag väl är där så uppskattar jag ju sällskapet så himla mycket (mer än själva broderandet, mitt eget alltså). Särskilt om Hedvigs farmor Monika är där, hon är toppen!

Embroidery doesn't seem to bee my cup of tea, although I do enjoy the result (and would like to be a pro at it). It's just not as fun as knitting for me. 

Gudrun

2 kommentarer:

  1. Rosor i rött på grått blir så vackert

    SvaraRadera
  2. Ha ha, farmor är ju alltid där och håller ställningarna! :)

    SvaraRadera