8 juni 2010

Kanske ett fynd

Det har varit lite trögt här på bloggen ett tag. Håller på med en del projekt men de blir aldrig klara känns det som. Har kastat mig in i ett qvilt-projekt, tänkte virka mig en sommarkofta i bomull, men ångrade mig gällande mönster och vet inte vad jag ska hitta på nu. Jag har ju också lovat min kille att sticka en kofta åt honom, men jag är inte helt nöjd med garnet (och inte mitt handlag heller). Kanske har jag fyndat i alla fall, men inte lika bra som med nål och tråd förstås, turgumman där! Böckerna är köpta på antikvariat via nätet, runt 65 och 30 kronor styck, dock är det ju dyrt med porto så det blev inte lika billigt som jag tänkt mig från början, men fina är de.


Ett mobilfodral till en vän har jag i alla fall snott ihop av restgarner i drops alpaca. Snart kommer en bild på en doppresent till Manfreds kusin också, måste bara sy i knappar först.

Gudrun

4 kommentarer:

  1. Jag för min del läser gärna om halvfärdiga projekt också. Kanske skulle stilla lite av min ångest över att aldrig bli färdig... Håller fortfarande på och stickar på en filt till Marit som jag hade tänkt ha klar tills hon kom. Som tur är har hon redan flera filtar varav en också är stickad... Sen finns det broderier och några andra nedlagda projekt i skåpet också. Och flera opåbörjade planer. Just nu är jag sjukt sugen på att börja virka en tröja, men vet inte om jag ska våga mig på det. Virkning är liksom inte min starka sida...

    SvaraRadera
  2. Bea, vill du virka en tröja till dig själv eller Marit? Min syster har virkat en fin kofta till en annan Marit som du kan kika på under tidigare inlägg, kanske kan vara nåt? Har du kollat in garnstudio.com, där finns flera fina mönster på både stickat och virkat.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset om brevpressen! Ska genast kollas in!

    SvaraRadera
  4. Jag hittade ett mönster i Kotiliesi, en finsk tidning, på en tröja till mig själv som jag tyckte såg fin ut. Men virkning är inte min starka sida som sagt och mönster kan vara nog så knepiga att läsa på svenska. Hittade dessutom inget garn med motsvarande dimensioner som det i mönstret då jag "went yarn hunting", och kan inte omvandla virkmönster. Så kanske skulle va en idé att satsa på att virka något till Marit istället. Samma tidning hade en ganska fin stick-virk-kombi tunika för barn... den kanske? Garnstudio e ett bra ställe och leta inspiration annars, men tror det är att hitta tiden som är mitt största problem...

    SvaraRadera