11 april 2010

Korvstoppning åt fanders

Besvikelsen dag! Tanken var att jag skulle stoppa korv idag, och ta lite fina bilder på det. Lammkorv skulle det bli, en jättegod nordafrikansk korv som heter Merguez och som är kryddad med främst spiskummin och harissa (kryddblandning) . Korvstoppning är inte något jag har sysslat med tidigare, och nu visade det sig att korvhornet var för brett för fjälstret (som man stoppar korvsmeten i) eller om det var tvärtom. Efter mycket bråk och spruckna korvskinn fick det bli köttbullar istället till slut. Jag ska inte ge upp dock, det ska stoppas korv så det står härliga till, kanske inte just lammkorv bara eftersom lammfjälster och min hushållsassistent inte är on speaking terms. Det kanske får bli salsiccia nästa gång, en italiensk anisdoftande fläskkorv med pecorino-ost. Ett fläskigt fläskfjälster tror jag är precis vad min assistent vill dra över sig.

Gudrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar